Η Σχολή Ξενοπούλου, στην προσπάθειά της να παραμένει στην αιχμή των εξελίξεων και να προετοιμάζει άρτια γονείς και μαθητές, αναλύει με κατανοητό και σχηματικό τρόπο τις
αλλαγές που προωθούνται από το Υπουργείο Παιδείας για τη φετινή σχολική χρονιά, σχετικά με τη λειτουργία του Λυκείου και την
πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Α΄ Λυκείου
Για τους μαθητές της Α΄ Λυκείου το ωρολόγιο πρόγραμμα σπουδών αποτελείται από 35 ώρες.
Στον πίνακα που παρατίθεται, παρουσιάζονται τα γνωστικά αντικείμενα που θα διδαχθούν οι μαθητές της Α΄ Λυκείου.
Β΄ Λυκείου
Στη συνέχεια, για τη Β΄ Λυκείου οι μαθητές εκτός από τα μαθήματα Γενικής Παιδείας έχουν να επιλέξουν και μαθήματα από δύο ομάδες προσανατολισμού,
όπως φαίνεται στον παρακάτω πίνακα:
Γ΄ Λυκείου
Τέλος, για τη Γ΄ Λυκείου οι μαθητές έχουν να επιλέξουν και από τρεις ομάδες προσανατολισμού
όπως φαίνεται στον παρακάτω πίνακα:
Εξετάσεις και Επιστημονικά Πεδία
Σύμφωνα με το νέο σύστημα οι μαθητές εξετάζονται πλέον σε τέσσερα μαθήματα και έχουν δυνατότητα
επιλογής ενός επιστημονικού πεδίου
από τα πέντε συνολικά. Εάν επιθυμούν μπορούν να εξεταστούν και σε ένα πέμπτο μάθημα, το οποίο θα "ξεκλειδώνει" ένα ακόμα επιστημονικό πεδίο.
Οι επιλογές φαίνονται στους παρακάτω πίνακες:
Υπολογισμός Βαθμού Προαγωγής και Απόλυσης
Για το σύστημα πρόσβασης, καθώς και για τους συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων αναμένεται Υπουργική απόφαση.
Το σημερινό σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση βασίζεται στο σύστημα των κατευθύνσεων.
(Θεωρητική, Θετική και Τεχνολογική).
Ο μαθητής έχει το δικαίωμα εισαγωγής σε οποιαδήποτε σχολή από οποιαδήποτε κατεύθυνση.
Η διαδικασία υπολογισμού των μορίων βαθμολογίας για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, εξαρτάται
αποκλειστικά και μόνο από τις εξής δύο παραμέτρους:
- την κατεύθυνση και
- το επιστημονικό πεδίο
Μαθήματα
Όσον αφορά τα μαθήματα της Γ΄ Λυκείου, αυτά χωρίζονται σε Γενικής Παιδείας και
Κατεύθυνσης και ισχύουν τα παρακάτω:
- τα μαθήματα της Γενικής Παιδείας παραμένουν ίδια για όλους τους μαθητές
- τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα είναι:
- τα μαθήματα της κατεύθυνσης (4)
- η Νεοελληνική Γλώσσα Γενικής Παιδείας για όλες τις κατευθύνσεις και τα επιστημονικά πεδία και
- ένα από τα μαθήματα Γενικής Παιδείας (Νεότερη Ελληνική Ιστορία, Βιολογία, Φυσική και Μαθηματικά ανάλογα με το επιστημονικό πεδίο)
Ειδικά για τους μαθητές που θα επιλέξουν το 5ο Επιστημονικό Πεδίο, τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα είναι:
- τα μαθήματα της κατεύθυνσης (4)
- η Νεοελληνική Γλώσσα Γενικής Παιδείας
- τα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας και
- οι Αρχές Οικονομικής Θεωρίας
Συνεπώς τα εξεταζόμενα μαθήματα για το 5ο Επιστημονικό Πεδίο είναι επτά (7).
Εκτός των παραπάνω μαθημάτων που αφορούν όλους τους υποψήφιους, υπάρχουν και τα
ειδικά μαθήματα, τα οποία εξαρτώνται από τη σχολή ή το τμήμα στο οποίο επιθυμεί να εισαχθεί
ο κάθε μαθητής.
Βαθμός Πρόσβασης Μαθήματος
Για το κάθε πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα λαμβάνεται υπόψην όχι μόνο
ο γραπτός βαθμός, αλλά και ο προφορικός σε αναλογία
70-30. Έτσι, για τον υπολογισμό του Βαθμού Πρόσβασης Μαθήματος υπολογίζουμε ως εξής:
Βαθμός Πρόσβασης Μαθήματος =
(Γραπτός βαθμός x 0,7) + (Προφορικός βαθμός x 0,3)
|
Πρέπει να σημειωθεί ότι η διαφορά μεταξύ του προφορικού και του γραπτού βαθμού δε μπορεί να υπερβαίνει
τις δύο (2) μονάδες της κλίμακας του είκοσι. Σε περίπτωση που ισχύει αυτό,
προσαρμόζεται η προφορική βαθμολογία βάσει της γραπτής
στην παραπάνω διαφορά και κατόπιν υπολογίζεται ο βαθμός πρόσβασης για το εν λόγω μάθημα.
Συντελεστές
Αν και η βαθμολογία στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση βασίζεται στην κλίμακα του είκοσι,
τα μόρια εισαγωγής
έχουν διαφορετική κλίμακα που εξάγεται με μία σειρά πράξεων.
Αυτή η σειρά πράξεων βασίζεται στην χρήση των συντελεστών βαρύτητας. Οι συντελεστές είναι
δεκαδικοί αριθμοί (από 0,4 έως 1,3) οι οποίοι καθορίζουν το πόσο σημαντικό ρόλο θα έχει το κάθε μάθημα στη
διαμόρφωση των μορίων εισαγωγής. Για τους συντελεστές βαρύτητας ισχύουν τα εξής:
- μόνο τα δύο κύρια μαθήματα του κάθε επιστημονικού πεδίου έχουν συντελεστή βαρύτητας
και
- το κάθε ένα από αυτά τα μαθήματα έχει διαφορετικό συντελεστή βαρύτητας
για κάθε κατεύθυνση.
Συγκεντρωτικός Πίνακας
Ο παρακάτω πίνακας περιέχει τους συντελεστές βαρύτητας όλων των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων συναρτήσει
των δύο προαναφερόμενων παραμέτρων:
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ
|
1ο Επιστ. Πεδίο
ΑΡΧΑΙΑ(x1,3), ΙΣΤΟΡΙΑ(x0,7), ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ, ΛΑΤΙΝΙΚΑ, ΝΕΟΛ.ΓΛΩΣΣΑ, ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
|
2ο Επιστ. Πεδίο
ΑΡΧΑΙΑ, ΙΣΤΟΡΙΑ, ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ, ΛΑΤΙΝΙΚΑ, ΝΕΟΛ.ΓΛΩΣΣΑ(x0,4), ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ(x0,9)
|
3ο Επιστ. Πεδίο
ΑΡΧΑΙΑ, ΙΣΤΟΡΙΑ, ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ, ΛΑΤΙΝΙΚΑ, ΝΕΟΛ.ΓΛΩΣΣΑ(x0,4), ΒΙΟΛΟΓΙΑ(x0,9)
|
4ο Επιστ. Πεδίο
ΑΡΧΑΙΑ, ΙΣΤΟΡΙΑ, ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ, ΛΑΤΙΝΙΚΑ, ΝΕΟΛ.ΓΛΩΣΣΑ(x0,4), ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ(x0,9)
|
5ο Επιστ. Πεδίο
ΑΡΧΑΙΑ, ΙΣΤΟΡΙΑ, ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ, ΛΑΤΙΝΙΚΑ, ΝΕΟΛ.ΓΛΩΣΣΑ, ΑΡΧΕΣ ΟΙΚ.ΘΕΩΡ(x1,3), ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ(x0,7)
|
ΘΕΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ
|
1ο Επιστ. Πεδίο
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, ΦΥΣΙΚΗ, ΧΗΜΕΙΑ, ΒΙΟΛΟΓΙΑ,ΝΕΟΛ.ΓΛΩΣΣΑ(x0,9), ΙΣΤΟΡΙΑ(x0,4)
|
2ο Επιστ. Πεδίο
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ(x1,3), ΦΥΣΙΚΗ(x0,7),ΧΗΜΕΙΑ, ΒΙΟΛΟΓΙA, ΝΕΟΛ.ΓΛΩΣΣΑ, ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
|
3ο Επιστ. Πεδίο
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, ΦΥΣΙΚΗ, ΒΙΟΛΟΓΙΑ(x1,3), ΧΗΜΕΙA(x0,7), ΝΕΟΛ.ΓΛΩΣΣΑ, ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
|
4ο Επιστ. Πεδίο
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ(x1,3), ΦΥΣΙΚΗ(x0,7), ΒΙΟΛΟΓΙΑ, ΧΗΜΕΙΑ, ΝΕΟΛ.ΓΛΩΣΣΑ, ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
|
5ο Επιστ. Πεδίο
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, ΦΥΣΙΚΗ, ΒΙΟΛΟΓΙΑ, ΧΗΜΕΙΑ, ΝΕΟΛ.ΓΛΩΣΣΑ, ΑΡΧΕΣ ΟΙΚ.ΘΕΩΡ(x1,3),ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ(x0,7)
|
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ
|
1ο Επιστ. Πεδίο
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, ΦΥΣΙΚΗ, ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ, ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ, ΝΕΟΛ.ΓΛΩΣΣΑ(x0,9), ΙΣΤΟΡΙΑ(x0,4)
|
2ο Επιστ. Πεδίο
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ(x1,3), ΦΥΣΙΚΗ(x0,7), ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ, ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ, ΝΕΟΛ.ΓΛΩΣΣΑ, ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
|
3ο Επιστ. Πεδίο
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, ΦΥΣΙΚΗ, ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ, ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ, ΒΙΟΛΟΓΙΑ(x 0,9), ΝΕΟΛ.ΓΛΩΣΣΑ(x0,4)
|
4ο Επιστ. Πεδίο
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ(x1,3), ΦΥΣΙΚΗ(x0,7), ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ, ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ, ΝΕΟΛ.ΓΛΩΣΣΑ, ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
|
5ο Επιστ. Πεδίο
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, ΦΥΣΙΚΗ, ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ, ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ, ΝΕΟΛ. ΓΛΩΣΣΑ , ΑΡΧΕΣ ΟΙΚ.ΘΕΩΡ.(x1,3), ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ(x0,7)
|
Ειδικά Μαθήματα
Ο θεσμός των ειδικών μαθημάτων στηρίζεται στο ότι κάποια Τμήματα Σχολών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης απαιτούν από
τους υποψήφιους μαθητές γνώσεις
πάνω σε συγκεκριμένους τομείς. Οι τομείς αυτοί ορίζονται αποκλειστικά από το κάθε Τμήμα.
Οι υποψήφιοι των Σχολών στις οποίες απαιτείται και ειδικό μάθημα, εξετάζονται μετά το τέλος των απολυτηρίων εξετάσεων
της Γ΄ Λυκείου σε χωριστές εξετάσεις, πανελλαδικού, επίσης, χαρακτήρα. Για τον υπολογισμό των μορίων εισαγωγής, προσθέτουμε τα μόρια του ειδικού μαθήματος στα μόρια που ήδη έχει συγκεντρώσει ο μαθητής.
Το κάθε ειδικό μάθημα συνεισφέρει στη βαθμολογία του μαθητή ανάλογα με το συντελεστή του. Ακολουθεί ο πίνακας
που περιέχει τα Τμήματα των Σχολών με τα αντίστοιχα ειδικά μαθήματα που απαιτούν και βέβαια τον αντίστοιχο
συντελεστή.
ΤΜΗΜΑ / ΣΧΟΛΗ
|
ΕΙΔΙΚΑ ΜΑΘHM.
|
ΣΥΝΤ.
|
Αρχιτεκτονική (ΑΕΙ)
Γραφικών Τεχνών και Σχεδ. Συστημάτων (ΑΕΙ)
Φωτογραφίας (ΤΕΙ)
Γραφιστικής (ΤΕΙ)
Διακοσμητικής (ΤΕΙ)
Τεχνικών Γραφικών Τεχνών (ΤΕΙ)
Συντήρηση Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης (ΤΕΙ)
Ανακαίνισης και Αποκατ. Κτιρίων (ΤΕΙ)
|
Ελεύθερο και Γραμμικό Σχέδιο
|
2
|
Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΑΕΙ)
|
Αγωνίσματα
|
2
|
Μουσικών Σπουδών (ΑΕΙ)
Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης (ΑΕΙ)
|
Αρμονία και Υπαγόρευση Μουσικού Κειμένου
|
2
|
Ξένων Γλωσσών Μετάφρασης και Διερμηνείας (ΑΕΙ)
|
Δύο Ξένες Γλώσσες (Αγγλικά - Γαλλικά - Γερμανικά)
|
2
|
Ξενογλ. Φιλολογίες (ΑΕΙ)
|
Αντίστοιχη Ξένη Γλώσσα
|
2
|
Επικοινωνίας και ΜΜΕ (ΑΕΙ)
Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ (ΑΕΙ)
Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών Πειραιά (ΑΕΙ)
Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών Παντείου (ΑΕΙ)
Διεθν. και Ευρ. Οικ. και Πολιτ. Σπουδών Παν. Μακεδ. Θεσ/κη (ΑΕΙ)
Εφαρμογών Ξένων Γλωσσών στη Διοίκηση και στο Εμπόριο (ΤΕΙ)
Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΤΕΙ)
Τουριστικών Επαγγελμάτων (ΤΕΙ)
|
Ξένη Γλώσσα
|
1
|
Ναυτιλιακών Σπουδών Πανεπ. Πειραιά (ΑΕΙ)
Τουρκικών Σπουδών (Πανεπ. Κύπρου) (ΑΕΙ)
|
Αγγλικά
|
1
|
|